O Camiño Natural da Ruta do Cantábrico é unha das rutas que o Ministerio de Medio Ambiente está a proxectar por todo o territorio. Pretenden ser rutas por entornos naturais que unan distintos puntos de interese, e dar así a coñecer o patrimonio natural español, que é moito e moi variado. Dentro da rede de Camiños Naturais, o do Cantábrico é un percorrido pola costa cantábrica galega, duns 133 km. de distancia, que une Ribadeo co cabo Ortegal.
A iniciativa paréceme interesantísima, pero non pretendo hoxe afondar nela. O propósito desta entrada é simplemente denunciar a pouca profesionalidade dos deseñadores de certa cartelería que se pode ver na ruta, polo menos no tramo ribadense. Fai meses que detectei a instalación deste cartel explicativo sobre as aves da Ría de Ribadeo na zona do Cargadeiro.
O cartel é unha copia exacta do texto, imaxes e ata o mapa que eu deseñei no seu momento para o Concello de Ribadeo (aquí podedes velo: https://es.scribd.com/user/191572371/Ria-de-Ribadeo-Enrique-Sampedro). Cando vin o cartel, pensei que o Ministerio lle pedira o material ó Concello para poder elaborar este cartel. E fai pouco chegoume noticia de que había outro igual instalado preto do Muiño das Aceas, que aquí podedes ver.
Pois ben. Como dicía, pensaba que o Ministerio lle pedira o contido ó Concello para poder elaborar os carteis, e que simplemente, se "esqueceran" ("olvidaran", para los lectores no gallegos) de poñer nos carteis o nome do autor. Pero estes días atopeime coa concelleira de Turismo de Ribadeo, Ana María Martínez, quen me sacou o tema, e me dixo que se quedara sorprendidísima ó ver os carteis. Díxome que se trataba dunha copia exacta dos folletos, pero que non sabía nada do tema, e que o Ministerio non contactou en ningún momento co Concello para pedirlles o material. Así que sacamos a conclusión de que simplemente o que fixeron foi plaxialo, nin máis nin menos.
Son consciente de que isto por desgracia está á orde do día. Pero non deixa de sorprenderme que por parte dun organismo oficial se realicen este tipo de prácticas, cando menos, pouco loables. Tamén sei que podería emprender algún tipo de acción legal contra este roubo da propiedade intelectual, pero polo momento non o considero pertinente. O que sí quería é que quedase constancia delo, e por iso decidín escribir esta entrada. Así que dito queda.
Saúdos e ata a próxima.
Enrique Sampedro Miranda
Blog Ría de Ribadeo: www.riaderibadeo.com
Hace unos días visitando la cruz que hay en la playa de San Román en O Vicedo me encontré con la sorpresa de que el texto del cartel que han puesto de la Ruta del Cantabrico está copiado, hasta la comas, de mi entrada: http://eneldeseado.blogspot.com.es/2014/05/la-cruz-de-san-roman.html
ResponderEliminarPues vaya, pues por lo que parece no es algo aislado entonces. A mi me copiaron absolutamente todo: texto en ambos idiomas (gallego y castellano), plano de la ría y dibujos de las aves. Y tú por lo que cuentas lo mismo. Sabiendo esto, estoy seguro de que habrá mucha más cartelería de esta misma ruta copiada sin permiso de diferentes fuentes. Y por supuesto que el “autor" habrá cobrado por ello. A mí lo que me molesta es que no ponga la fuente. Simplemente con eso en mi caso tendrían mi permiso.Me estoy planteando seriamente denunciarlo. Gracias por la información y un saludo.
ResponderEliminarEnrique, aunque no sea denunciarlo, al menos comunicarlo al Magrama. Porque puede que ellos no lo sepan, y la empresa se lo haya presentado como "original".
ResponderEliminarSaludos,
Cesar
Gracias por el comentario César. Probablemente tengas razón. Saludos
EliminarHola Enrique,
ResponderEliminarIncreíble, creo que harías muy bien como dices en denunciarlo o al menos presentar una queja oficial ante el Ministerio, informando de lo sucedido y solicitando las correcciones o compensaciones que consideres oportunas.
Además, comentar que no es el único problema del camino natural de la ruta del Cantábrico: algunos de sus tramos (al menos en la provincia de Lugo, que es donde lo recorrí casi integramente) son auténticas salvajadas y atentados ambientales, que han supuesto la destrucción y alteración con maquinaria pesada de importantes tramos de costa en muy buen estado de conservación y en áreas protegidas. Todo un despropósito, vamos.
Gracias por el comentario Sergio. Creo que por ahora lo que haré es contactar con el Ministerio en primer lugar.
EliminarDesde luego que todo un despropósito.
Saludos